Amac mikt met nieuwe webshop op b2b

Amac mikt met nieuwe webshop op b2b

Naast de consumentenmarkt koerst de Nederlandse Apple-verkoper nu ook op b2b. 

Amac heeft een webshop gelanceerd om zijn zakelijke klanten beter te bedienen. Naast de consumentenmarkt koerst de Nederlandse Apple-verkoper nu ook op b2b. 

Via de nieuwe webshop, die onder dezelfde naam opereert, wil het Nederlandse bedrijf zich verder  toeleggen op de verkoop van elektronica aan zakelijke klanten. Volgens ceo en oprichter Ed Bindels vertoont de b2b-markt al enkele jaren een stijgende lijn. In het meest recente gebroken boekjaar (2022-2023) zag Amac zijn b2b-verkopen met zo'n 9 procent stijgen. Ook voor dit jaar verwacht Amac een omzetplus in deze categorie. 

De Apple-verkoper heeft in eigen land 48 brandstores. In zijn meest recente boekjaar zette Amac 223 miljoen euro om: 5 procent meer dan een jaar eerder. Onderaan de streep bleef hier een winst over van 2,3 miljoen euro.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!