RetailTech: Mango pakt het nét even anders aan

RetailTech: Mango pakt het nét even anders aan

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Mango, XXL Nutrition en Cowboy.

Mango

Mango is zich bewust van het belang om nieuwe doelgroepen te targetten, en zoekt potentiële jonge shoppers de laatste tijd zeer actief op. Zo lanceerde het Spaanse modemerk onlangs nog een nieuw label: Mango Teen. Geheel met een nieuw winkelconcept, gericht op jonge shoppers. De retailer heeft daar nu ook zijn volgende stap in genomen, en wel met behulp van artificial intelligence. 

Voor het eerst heeft het modemerk namelijk een campagne uitgerold dat compleet is gecreëerd door generatieve AI. Mango begon met het gebruik van echte foto's, waarmee een Gen AI-model kon worden getraind. Uiteindelijk kwamen hier bruikbare camapgnebeelden uit,...

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Mango, XXL Nutrition en Cowboy.

Mango

Mango is zich bewust van het belang om nieuwe doelgroepen te targetten, en zoekt potentiële jonge shoppers de laatste tijd zeer actief op. Zo lanceerde het Spaanse modemerk onlangs nog een nieuw label: Mango Teen. Geheel met een nieuw winkelconcept, gericht op jonge shoppers. De retailer heeft daar nu ook zijn volgende stap in genomen, en wel met behulp van artificial intelligence. 

Voor het eerst heeft het modemerk namelijk een campagne uitgerold dat compleet is gecreëerd door generatieve AI. Mango begon met het gebruik van echte foto's, waarmee een Gen AI-model kon worden getraind. Uiteindelijk kwamen hier bruikbare camapgnebeelden uit, die alleen werden geretoucheerd en bewerkt door een menselijk team. "Dit initiatief weerspiegelt onze voortdurende toewijding aan innovatie en het voorop lopen in de modewereld", zegt cto Jordi Alex erover. 

Mango AI campagne RetailTech.jpg 2


XXL Nutrition

Precies 20 jaar na de oprichting is het dan zo ver: XXL Nutrition heeft zijn eerste eigen shoppingapp uitgebracht. Het sportvoedingsmerk wil de band met zijn trouwe klanten aanhalen (en gemak bieden) door via de app eenvoudig herhaalbestellingen te plaatsen. Toch is de app binnenkort meer dan shoppingtool an sich: de komende maanden moet deze uitgroeien tot volwaardige social media-app. Volledig met functionaliteiten die doen denken aan trackingapp Strava. Zo kunnen gebruikers hun work-outs opslaan, uploaden en delen met vrienden. Dat geldt overigens ook voor voedingsschema's en supplementenroutines.


Cowboy

Gamification dood? Niet als je het aan de Belgische e-bikeproducent Cowboy vraagt. XXL Nutrition is namelijk niet het enige merk dat zijn klanten aan het bewegen wil krijgen. Sinds kort heeft Cowboy een nieuwe social game gelanceerd, waarbij (e-)fietsers worden uitgedaagd de strijd met elkaar aan te gaan. De app is (vanzelfsprekend) beschikbaar voor Cowboy-eigenaren, die live tegen elkaar kunnen racen op een sprint van 500 meter. Ook is het mogelijk om onbekende fietsers uit te dagen voor een potje racen.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!