Nimbel (babydraagzakken) zet in op internationale uitbreiding

Nimbel (babydraagzakken) zet in op internationale uitbreiding

Binnen een paar maanden liggen de draagzakken van de Nederlandse startup in de schappen in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Scandinavië, het VK, Spanje, Dubai en Turkije.

Nimbel breidt uit naar het buitenland. Binnen 2 à 3 maanden liggen de draagzakken van het Nederlandse bedrijf in de schappen van winkels in Duitsland tot Dubai, zegt medeoprichter en ontwerper Stefan van Cleef tegen RetailTrends.

Het zou gaan om Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Scandinavië, het VK, Spanje, Dubai en Turkije. “Het tempo zit erop en dat moet ook”, aldus Van Cleef. Hij verwacht dat er over een jaar of 2 merken zullen zijn die pogingen gaan doen om Nimbel te kopiëren. “Aan ons te taak om in die 2 jaar genoeg voet aan de grond te krijgen en een sterk merk te bouwen.” 

De startup kan internationaal uitrollen dankzij een crowdfunding van begin dit jaar. Het merk hoopte 9 ton op te halen. Het werd uiteindelijk een bedrag van iets meer dan 6 ton. Genoeg om de plannen uit te voeren, maar wat minder snel, aldus Van Cleef.

Nimbel verkoopt babydragers waarbij ouders geen last krijgen van hun schouders of rug omdat het gewicht naar de heupen wordt verplaatst. De draagzak werd ontworpen samen met onder meer fysiotherapeuten en draagconsulenten. 

Het draagzakkenmerk verwacht over 5 jaar een breder portfolio te hebben op het gebied van het dragen van kinderen. In dit interview met medeoprichter Stefan van Cleef lees je meer.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!