PostNL: iets meer omzet en meer pakketten verstuurd

PostNL: iets meer omzet en meer pakketten verstuurd

De stijging in het aantal verzonden pakketjes ligt met name bij internationale klanten, zoals webshops uit Azië.

PostNL heeft in het tweede kwartaal in totaal 92 miljoen pakketten verstuurd. Dat is 5 miljoen pakketten meer dan in dezelfde periode vorig jaar.

De stijging in het aantal verzonden pakketjes ligt met name bij internationale klanten, zoals webshops uit Azië. Het pakketvolume in deze tak steeg met 29 procent. In het eerste kwartaal was er ook al een stijging van 25 procent van pakketten van webshops uit Azië ten opzichte van een jaar eerder. Het binnenlandse volume steeg met 0,3 procent.

De volumestijging zorgde ook voor meer omzet bij het post- en pakketbedrijf. De omzet steeg van 771 miljoen euro in het tweede kwartaal van 2023 naar 795 miljoen euro in het afgelopen kwartaal (+3 procent). Met de lichte omzetstijging heeft PostNL zijn achterstand op 2023 na kwartaal 1 weer ingelopen. De totale omzet is over het eerste halfjaar vrijwel gelijk (1,5 miljard euro).

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!