Discounter Texo sluit deuren; op zoek naar doorstart

Discounter Texo sluit deuren; op zoek naar doorstart

Dit is een halfjaar nadat het bedrijf overging van supermarktformule Bingo naar de huidige naam en formule.

De discountformule Texo sluit alweer zijn deuren. Dit is een halfjaar nadat het bedrijf overging van supermarktformule Bingo naar de huidige naam en formule.

Een woordvoerder van Texo laat weten dat het bedrijf momenteel bezig is met een oriëntatiefase om te verkennen of een doorstart mogelijk is. “We onderzoeken verschillende opties en strategieën om op een vernieuwde manier verder te gaan.”

De naamswijziging werd in februari doorgevoerd nadat het bedrijf een conceptwijziging heeft ondergaan. Bingo omschreef zichzelf als een gemakssupermarkt en richtte zich vooral op de verkoop van vriesverse en gekoelde producten. Texo is een budgetwinkel met food- en non-foodproducten, waarbij 70 procent bestaat uit non-food zoals huishoudelijke artikelen, elektronica, gadgets en kleding.

De supermarktformule Bingo opende in november 2023 zijn eerste vestiging, 9 maanden later dan gepland. De ambitie was destijds om op korte termijn 5 extra winkels te openen. Die plannen lagen er voor Texo ook. Vooralsnog blijft het bij 1 vestiging, die dus nu gesloten is.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 45.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ minimaal 50% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!