Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Hugo Boss, Amazon en John Lewis.
Hugo Boss
Hugo Boss heeft in Düsseldorf een smart fitting room geïntegreerd in 8 van de 17 paskamers van zijn flagshipstore. Als klanten de kledingitems in de paskamer aan hebben, krijgen ze digitaal informatie over het product, zoals materiaal, beschikbare maten en hoe het gewassen of onderhouden moet worden. Met de schermen in de paskamers kunnen klanten ook om hulp vragen van het verkoopteam en extra artikelen aanvragen, zonder daarvoor de paskamer te hoeven verlaten.
De smart fitting rooms zijn onderdeel van de modernisering die het merk in zijn filialen wil doorvoeren. Mede daarom dat deze innovatie voor het eerst is geïmplementeerd in de nieuwe flagshipstore in het thuisland.
Amazon
Amazon heeft zijn Just Walk Out-kassatechnologie verbeterd. De e-commercereus heeft door middel van generatieve AI zijn...
Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Hugo Boss, Amazon en John Lewis.
Hugo Boss
Hugo Boss heeft in Düsseldorf een smart fitting room geïntegreerd in 8 van de 17 paskamers van zijn flagshipstore. Als klanten de kledingitems in de paskamer aan hebben, krijgen ze digitaal informatie over het product, zoals materiaal, beschikbare maten en hoe het gewassen of onderhouden moet worden. Met de schermen in de paskamers kunnen klanten ook om hulp vragen van het verkoopteam en extra artikelen aanvragen, zonder daarvoor de paskamer te hoeven verlaten.
De smart fitting rooms zijn onderdeel van de modernisering die het merk in zijn filialen wil doorvoeren. Mede daarom dat deze innovatie voor het eerst is geïmplementeerd in de nieuwe flagshipstore in het thuisland.
Amazon
Amazon heeft zijn Just Walk Out-kassatechnologie verbeterd. De e-commercereus heeft door middel van generatieve AI zijn toepassingen slimmer gemaakt. In plaats van 1 voor 1 uit te zoeken wat shoppers kochten door middel van schapsensoren, 3D-winkelmodellen en productgegevens, kan dat vanaf nu allemaal in 1 keer. Daardoor is het systeem aan de kassa nauwkeuriger, efficiënter en sneller. De klant profiteert er dus ook van. De Just Walk Out-technologie is beschikbaar in 170 winkels, maar Amazon verwacht dat door de nieuwe upgrade meer retailers geïnteresseerd zijn.
John Lewis
In Nederland zijn Albert Heijn, Jumbo en HEMA er al druk mee; in de Verenigde Staten is Walmart al langer op weg. Dit keer zijn er nieuwe retailmediaplannen, en wel aan de andere kant van de Noordzee. John Lewis gaat proberen om middels een dashboard adverteerders verder te helpen om hun retailmedia te optimaliseren. Via deze tool kunnen ze zien hoe shoppers betrokken worden bij de advertentie en wat het aan aankopen oplevert. Door deze extra informatie verwacht de Britse warenhuisketen dat seizoensgebonden trends en verkooppieken sneller worden opgemerkt, waardoor adverteerders daar weer sneller op kunnen reageren.
RetailTrends organiseert dit jaar de zevende editie van What's Next in Retail Tech. Onder andere Gordon Smit (Global IT Director van Hunkemöller) komt vertellen over de technologische innovatie binnen zijn bedrijf, trendwatcher Richard van Hooijdonk deelt een kijkje in de toekomst en China tech expert Ed Sander neemt de bezoekers mee in de wereld van Temu. Voor meer informatie, check de website van het evenement: What's Next in Retail Tech 2024