Rotterdam is sinds kort een uniek retailconcept rijker. 5 jaar na de opening van zijn eerste Nederlandse flagshipstore, heeft het Australische cosmeticamerk Aesop zijn tweede winkel geopend. Aan De Meent vind je sinds kort een oase van rust (en volgens Aesop een oer-Hollands familiegevoel).
Tekst gaat door onder foto
Het interieur zegt veel over hoe Aesop de Nederlandse cultuur (en consumenten) ziet. Waar het cosmeticamerk niet heel zelden experimenteert met de meest uiteenlopende interieurstijlen, is de inrichting in Rotterdam juist heel basic gebleven. Met lichte kersenhouten panelen, die tot het plafond reiken, wordt een warm en huiselijke uitstraling gecreëerd. Ook zorgen die houten panelen voor een gouden gloed zodra de zon naar binnen schijnt.
Sterker nog: Aesop zegt zelf het gevoel te willen nabootsen van 'de comfortabele ambiance' van het bezoeken van een familielid op het...
Rotterdam is sinds kort een uniek retailconcept rijker. 5 jaar na de opening van zijn eerste Nederlandse flagshipstore, heeft het Australische cosmeticamerk Aesop zijn tweede winkel geopend. Aan De Meent vind je sinds kort een oase van rust (en volgens Aesop een oer-Hollands familiegevoel).
Tekst gaat door onder foto
Het interieur zegt veel over hoe Aesop de Nederlandse cultuur (en consumenten) ziet. Waar het cosmeticamerk niet heel zelden experimenteert met de meest uiteenlopende interieurstijlen, is de inrichting in Rotterdam juist heel basic gebleven. Met lichte kersenhouten panelen, die tot het plafond reiken, wordt een warm en huiselijke uitstraling gecreëerd. Ook zorgen die houten panelen voor een gouden gloed zodra de zon naar binnen schijnt.
Sterker nog: Aesop zegt zelf het gevoel te willen nabootsen van 'de comfortabele ambiance' van het bezoeken van een familielid op het Nederlandse platteland.
Tekst gaat door onder foto
De houten wandpanelen zijn ontworpen door meubelmaker Sebastian Cox. Andere details, zoals de kleine, bronzen deurgrepen en haken, komen van de hand van beeldend kunstenaar Mathieu Brand.
The devil is in the details, dat moet ook Aesop gedacht hebben. Wie goed oplet, ziet dat die kleinigheden zijn voorzien van bijzondere eigenschappen. Zo hebben is er in de handgrepen een handafdruk geëtst, en hebben de kapstokhaken de vorm van gebogen mensenhoofden.
Tekst gaat door onder foto
Op de tweede verdieping van de winkel is een 'mezzanine' - een tussenvloer - , waar men zelf huidverzorgingsproducten kan uitproberen. Deze ruimte is zo ingericht dat bezoekers zich comfortabel voelen - alsof ze hun skincare routine in hun eigen badkamer aan het doorlopen zijn.
Opvallend is hier een kalkstenen bassin, dat is voorzien van 'zacht stromend water'. Alles om die rustige ambiance terug te laten komen.
Tekst gaat door onder foto
In 2019 debuteerde het Australische merk, dat ooit begon met de verkoop van originele apothekersflessen, op Nederlandse bodem. Zoals altijd met een eigenwijze kijk op retail: in een karakteristiek pand uit de 17e eeuw, dat vroeger een snoepwinkel was, gaat Aesop juist voor een antieke, historische touch.