Amac stelt nieuwe e-commercemanager aan
Gepubliceerd op 26 augustus 2024 om 09:11
Erik de Koning is de nieuwe marketing- en e-commercemanager van Amac. Hij vervangt Herre Deurloo, die de positie op interimbasis had overgenomen.
De Koning heeft ervaring bij Scotch & Soda, Mensquare en Calucci. De afgelopen jaren was hij in dienst van Van Dal Mannenmode. Hij heeft daarnaast onder andere bijgedragen aan merk- en marketingstrategieën van wereldkampioen kickboksen Rico Verhoeven.
De Koning neemt deels het takenpakket over van de in maart begonnen Deurloo. Hij was de afgelopen maanden interim e-commercemanager, naast zijn werkzaamheden als categorymanager. Deurloo gaat zich nu focussen op het versterken en uitbreiden van het accessoiresassortiment van Amac.
Amac heeft in Nederland 47 winkels en een webshop. De omzet van die webshop daalde in de afgelopen jaren flink: van ruim 50 miljoen euro in 2020/2021 naar ongeveer 30 miljoen euro in de laatst bekende jaarcijfers uit 2022/2023.