Makro nadert zwarte cijfers na jaren van verlies

Makro nadert zwarte cijfers na jaren van verlies

Het bedrijf maakt nog 4,3 miljoen euro nettoverlies, maar hoopt in september break-even te draaien op operationeel niveau.

Groothandel Makro Nederland komt stapje voor stapje dichter bij de zwarte cijfers. Toch maakte het bedrijf in 2023 nog steeds een nettoverlies van 4,3 miljoen euro, zo blijkt uit het onlangs gedeponeerde jaarverslag.

Dat is een stuk minder dan het nettoverlies van bijna 50 miljoen euro van een jaar eerder. Het operationele resultaat dat in de 12 maanden tot en met 30 september 2023 op een verlies van 7,4 miljoen euro uitkwam was het jaar daarvoor nog 13 miljoen euro.

Andries Govaert, ceo van Makro Nederland licht toe tegenover RetailTrends dat hij blij is met de resultaten mede doordat de 5,6 miljoen euro minder operationeel verlies het nettoresultaat duidelijk goed doet. "Dat wij ons operationele resultaat stap voor stap verbeteren, werkt door in het nettoresultaat. Dat is waar ik mij op richt.”

Govaert stelde eerder al in een interview met RetailTrends dat hij 30 september 2024, als het nieuwe boekjaar sluit, break-even wil draaien op operationeel niveau. Daar voegt hij in de toelichting van de jaarcijfers aan toe: “September wordt een heel belangrijke maand. Een fotofinish.”

RetailTrends ging met ceo Andries Govaert in gesprek over de jaarcijfers van Makro. Het uitgebreide interview kunt u hier lezen.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!