Pop-upwinkel verkoopt 7 ton ‘verloren pakjes’ in Hoog Catharijne

Pop-upwinkel verkoopt 7 ton ‘verloren pakjes’ in Hoog Catharijne

Het Franse bedrijf King Colis wil met een pop-upwinkel in het Utrechtse winkelcentrum Hoog Catharijne in 5 dagen 7 ton aan verloren e-commercepakketten verkopen. Van 10 tot 14 september kunnen koopjesjagers hun slag slaan.

De pakjes kosten 1,99 euro per 100 gram voor ‘standaard’ pakketten en 2,79 euro per 100 gram voor pakketten met Amazon als afzender. De suggestie wordt daarmee gewekt dat de Amazon-pakketten meer kans bieden op waardevolle inhoud dan de standaard pakketten. Klanten hebben 10 minuten om hun keuze te maken uit de pakketten die in houten stortbakken op pallets staan gepresenteerd. Uiteraard is het verboden om de pakketten voor aankoop te openen.

Schattenjagers
King Colis maakt de ‘schattenjagers’ lekker met de suggestie dat er misschien wel hightech, designerkleding, schoenen, horloges of videospellen in de ongeopende pakketten zitten. In elk geval zijn volgens het Franse bedrijf ‘verrassingen en koopjes gegarandeerd’.

Toch is een waarschuwing op zijn plaats, want enkele Franse schatgravers kwamen afgelopen juli van een koude kermis thuis toen ze bij een eerdere pop-up van King Colis in de Parijse voorstad Noisy-le-Grand vol verwachting hun pakketten openden. “Verloren pakketten verkopen is goed, maar een pakket met een defect apparaat…”, zegt een koper in een review op Google. “Het was toch een Amazon-pakket.”

“Ik ben zeer teleurgesteld”, moppert een andere Franse schattenjager die 20 standaardpakketten kocht. “Alleen Chinese merken van slechte kwaliteit. De gereedschappen zitten in kapotte dozen en onderdelen ontbreken. Onbruikbaar.”

Vuilnisbak
Wellicht dat dit pakket alsnog in de vuilnisbak verdwijnt. Dat is eigenlijk iets wat King Colis wil voorkomen. Deze Franse startup wil een eind maken aan de vernietiging van miljoenen pakketten per jaar, die niet kunnen worden bezorgd, vooral vanwege foute adressering. King Colis koopt deze op, om ze in de belangrijkste winkelcentra van Europa te verkopen.

King Colis benadrukt dat het door de verloren pakketten ‘een nieuw leven’ te geven, milieuvriendelijk is en de ecologische voetafdruk van verspilling verkleint.

Reacties 4


15 sep, 10:04

Pakketjes uit Nederland mag je zo niet verkopen , dit zijn alleen pakketjes van uit andere landen waar dat is to gestaan.
En inderdaad heel duur, in Belgie is ook een bedrijf via marktplaats waar diebpakketjes maar 10 euro per kilo kosten, en konen ook van allu ebay,amazon enz.


3 sep, 21:20

Ik vraag me af waar die verloren pakketjes vandaan komen. Wij van SmartVerlichting.com raken ook weleens pakketten kwijt. De laatste tijd is het heel erg met DHL en vooral in de regio Amsterdam. Pakketten worden doelbewust achterover gedrukt als de afzender duidelijk zichtbaar is. Ook Mediamarkt verzend nu weer in neutrale verpakking om diefstal te verminderen. In het normale geval bezit een pakket toch een adres van de ontvanger en een adres van de geadresseerde? Hoezo verloren e-commerce pakketten?


1 sep, 09:11

Pakket is nu terecht, waarom niet alsnog bezorgen?


31 aug, 16:23

Niet aan beginnen! Is gewoon rotzooi in doosjes en dozen gestopt. Alles belandt alsnog op het stort. Je bent jouw centjes wel kwijt. De prijzen per 100 gram zijn absurd hoog, jij verdient er niks aan, de verkopende partij wel!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!