Pop-up winkel verkoopt 7 ton ‘verloren pakjes’ in Hoog Catharijne

Pop-up winkel verkoopt 7 ton ‘verloren pakjes’ in Hoog Catharijne

Het Franse bedrijf King Colis wil met een pop-up winkel in het Utrechtse winkelcentrum Hoog Catharijne in 5 dagen 7 ton aan verloren e-commercepakketten verkopen. Van 10 tot 14 september kunnen koopjesjagers hun slag slaan.

De pakjes kosten €1,99 per 100 gram voor ‘standaard’ pakketten en €2,79 per 100 gram voor pakketten met Amazon als afzender. De suggestie wordt daarmee gewekt dat de Amazonpakketten meer kans op waardevolle inhoud dan de standaard pakketten. Klanten hebben 10 minuten om hun keuze te maken uit de pakketten die in houten stortbakken op pallets staan gepresenteerd. Uiteraard is het verboden om de pakketten voor aankoop te openen.

Schattenjagers
King Colis maakt de ‘schattenjagers’ lekker met de suggestie dat er misschien wel high tech, desigber kleding, schoenen, horloges of videospellen in de ongeopende pakketten zitten. In elk geval zijn volgens het Franse bedrijf ‘verrassingen en koopjes gegarandeerd’.

Toch is een waarschuwing op zijn plaats, want enkele Franse schatgravers kwamen afgelopen juli van een koude kermis thuis toen ze bij een eerdere pop-up van King Colis in de Parijse voorstad Noisy-le-Grand vol verwachting hun pakketten openden. “Verloren pakketten verkopen is goed, maar een pakket met een defect apparaat…”, zegt een koper in een review op Google. “Het was toch een Amazon-pakket.”

“Ik ben zeer teleurgesteld”, moppert een andere Franse schattenjager die 20 standaardpakketten kocht. “Alleen Chinese merken van slechte kwaliteit. De gereedschappen zitten in kapotte dozen en onderdelen ontbreken. Onbruikbaar.”

Vuilnisbak
Wellicht dat dit pakket alsnog in de vuilnisbak verdwijnt. Dat is eigenlijk iets wat King Colis wil voorkomen. Deze Franse start-up wil een eind wil maken aan de vernietiging van miljoenen pakketten per jaar, die niet kunnen worden bezorgd, vooral vanwege foute adressering. King Colis koopt deze op, om ze in de belangrijkste winkelcentra van Europa te verkopen.

King Colis benadrukt dat het door de verloren pakketten ‘een nieuw leven’ te geven, milieuvriendelijk is en de ecologische voetafdruk van verspilling verkleint.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!