'20.000 pakketten verkocht door King Colis'
Gepubliceerd op 16 september 2024 om 12:26
King Colis heeft in 4 dagen tijd 20.000 pakketten verkocht in de pop-upstore in Hoog Catharijne. Door het grote succes komt het bedrijf binnenkort terug in Nederland, meldt een woordvoerder van het bedrijf desgevraagd aan RetailTrends.
De pop-upstore zou eigenlijk 5 dagen open zijn, maar het was al in 4 dagen helemaal uitverkocht. 7.000 klanten kochten voor 7 ton aan pakketten. Een woordvoerder meldt dat mede door het succes het bedrijf binnenkort terugkomt in een winkelcentrum in Nederland. Waar precies, kan het bedrijf nog niet melden.
Schatten
De bedoeling van de winkel is dat mensen op ‘schattenjacht’ gaan. Daar zijn er dan ook enkele van gevonden; bijvoorbeeld een origineel Argentijns voetbalshirt, per ongeluk gekocht door een Argentijnse en een volle doos (meer dan 10) met virtual reality-headsets van 80 euro per stuk. Daarnaast waren er nog enkele klanten met een gouden armband (met certificaat), een Isabel Marant-handtas en een compleet intacte vaas van een groot merk.
Concept
De pakjes kosten 1,99 euro per 100 gram voor ‘standaard’ pakketten en 2,79 euro per 100 gram voor pakketten met Amazon als afzender. De suggestie wordt daarmee gewekt dat de Amazon-pakketten meer kans bieden op waardevolle inhoud dan de standaard pakketten. Klanten hebben 10 minuten om hun keuze te maken uit de pakketten die in houten stortbakken op pallets staan gepresenteerd. Uiteraard is het verboden om de pakketten voor aankoop te openen.
Technologie en e-commerce-expert Chantal Schinkels was eerder kritisch op het concept: ‘Het voelt als oplichting, je kunt net zo goed een kraslot kopen’