Balenciaga opent flagshipstore op JD.com

Balenciaga opent flagshipstore op JD.com

Modemerk Balenciaga heeft zijn aanwezigheid op de Chinese markt vergroot middels een nieuwe flagshipstore op JD.com. De Chinese e-commerceplayer is 1 van de grootste retailers van het land met zo’n 600 miljoen klanten.

Als onderdeel van de samenwerking bieden Balenciaga en JD.com klanten de mogelijkheid om artikelen te kopen in renteloze termijnen van maximaal 24 maanden. Het merk zal ook deelnemen aan de belangrijkste promotie-evenementen van JD.com, waaronder de komende 24 Fall- en Single's Day-campagnes.

Door de lancering is niet alleen de herfst- en wintercollectie beschikbaar, maar kunnen Chinese consumenten ook Balenciaga’s nieuwe Stapler Sneaker exclusief aanschaffen. Door deze producten aan te bieden hoopt het 'zusje van Gucci' op een wederopstanding in de Chinese markt. Daarbij is het voor moederbedrijf Kering ook belangrijk om in deze markten weer wat aandeel terug te winnen nadat het bedrijf slechte halfjaarcijfers moest overleggen.

Balenciaga behoort volgens de Lyst-index steevast tot de populairste modemerken, al is het wel wat op zijn retour. In 2021 was het mede door sterren als Hailey Bieber en Emma Corrin het nummer 1-fashionmerk. Sinds 2024 is het bedrijf weer terug in de top-10, meest recentelijk op plaats 7.

JD.com kwam onlangs nog in het nieuws toen bekend werd dat de Amerikaanse supermarktgigant Walmart zijn belang in het Chinese e-commercebedrijf verkocht. Daarmee was een bedrag van zeker 3,6 miljard dollar gemoeid.

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!