Wehkamp brengt merk CoolCat terug

Wehkamp brengt merk CoolCat terug

Het merk CoolCat maakt op 9 september zijn comeback. Dat meldt Wehkamp op zijn website. De webshop heeft de exclusieve merkrechten van het kledingmerk in handen.

Bij de aankondiging meldt Wehkamp dat het vooral om kinderkleding gaat. De webshop spreekt het van 'gave producten' zoals bomberjacks, hoodies en tops.

Wehkamp kocht de rechten van CoolCat-oprichter Roland Kahn in juni 2023. Na het faillissement van het bedrijf, was dit 1 van de onderdelen die buiten het faillissement werden gehouden. Zo kon de oprichter het verkopen. Met Wehkamp en Kleertjes.com was hij erg tevreden, zo vertelde hij tegen RetailTrends: “Het merk krijgt hiermee de continuïteit maar ook de aandacht die het verdient.”

Graham Harris, ceo van Wehkamp, zei destijds over het merk: “Voor Wehkamp en CoolCat zal de overeenkomst ongetwijfeld leiden tot nieuwe kansen en mogelijkheden.” 

Kahn richtte CoolCat in 1979 op. Op het hoogtepunt had de kinderkledingformule 135 winkels en een omzet van 150 miljoen euro. In 2019 ging de keten failliet en werden alle vestigingen gesloten. Later werd nog even gedacht over een terugkeer in de winkelstraat, maar die is er nooit gekomen.

In 2022 verscheen de biografie van de CoolCat-oprichter 'Kahn - Mijn leven, Mijn liefdes, Mijn werk'. Dit werd geschreven door RetailTrends-hoofdredacteur Reinilde Blotenburg en uitgegeven door RetailTrends Media.

Dit artikel is met wat extra details geüpdate om 11:15.

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!