Zalando kiest voor nieuwe merkidentiteit

Zalando kiest voor nieuwe merkidentiteit

Zalando kiest voor een nieuwe merkidentiteit en legt voortaan de nadruk op kwaliteit, lifestyle en inspiratie. Het van oorsprong Duitse modeplatform wil een 'toonaangevend pan-Europees ecosysteem voor e-commerce op het gebied van mode en lifestyle' worden.

Dat meldde Zalando maandag bij de aftrap van de herfst/winter-campagne, die de titel 'Wat doe ik aan?' heeft meegekregen. In die campagne zijn onder anderen acteur Willem Dafoe en model/actrice Brigitte Nielsen te zien. "Zalando wil laten zien hoe het platform modekeuzes vereenvoudigt en klanten inspireert om zelfvertrouwen in stijl te vinden, door een breed assortiment en inspirerende content aan te bieden."

Zalando spreekt van een 'opgefriste merkidentiteit', met een moderner logo en een ander lettertype. Het moet zo toegankelijker worden. Zalando komt daarnaast met een nieuwe functie op het contentplatform Stories. Klanten kunnen daar mode verkennen vanuit het perspectief van hun favoriete influencers en beroemdheden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!