Spic’d ziet kans om uit te breiden

Spic’d ziet kans om uit te breiden

De RetailRookie die hervulbare peper- en zoutmolens en olijfolieflessen verkoopt wil zijn Nederlandse verkooppunten uitbreiden en verwacht op korte termijn winst te maken. 

RetailRookie Spic’d wil zijn Nederlandse verkooppunten opschroeven en het assortiment uitbreiden. Daarnaast verwacht de startup op korte termijn zwarte cijfers te schrijven. Dat vertellen oprichters Sander Leesberg en Leontien van Nistelrooij aan RetailTrends. 

Het merk dat esthetische, hervulbare keukenspullen verkoopt – van peper- en zoutstellen tot olijfolieflessen - is van plan om ‘rustig’ uit te bouwen. In Nederland wil Spic’d zijn bekendheid opkrikken door het aantal Nederlandse verkooppunten uit te breiden. De startup heeft meerdere lijntjes openstaan, waaronder met de Bijenkorf.

Ook bemerkt het duo dat de interesse in Duitsland en België groeit. Een eigen Spic’d-winkel over 5 jaar is voor de startup een droom, al voelt een shop-in-shop meer als een ‘logische tussenstap’. De komende tijd ligt de focus van de RetailRookie vooral op het uitbreiden van het assortiment: van kaarsenhouders tot voorraadpotjes.

Op korte termijn winst
De startup komt momenteel rond van een investeringsbedrag van 1 ton. In het eerste jaar verdubbelde de omzet. Voor dit jaar verwacht het merk opnieuw een verdubbeling, waarmee de omzet aan het eind van dit jaar op 250 duizend euro zou uitkomen. Spic’d draait nog geen winst, maar Leesberg verwacht dat dit op ‘korte termijn’ gaat gebeuren.

Lees hier het hele verhaal van RetailRookie Spic'd.

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!