Stradivarius maakt zijn debuut in de wereld van sieraden. Samen met het Spaanse sieradenmerk SafSafu brengt de moderetailer een collectie bestaande uit 15 sieraden op de markt, meldt Fashion Network.
De collectie, die onder meer bestaat uit oorbellen, ringen en een sjaal, is inmiddels zowel online als in geselecteerde winkels beschikbaar.
Stradivarius, het op jongeren gerichte merk van de Inditex-groep dat vorig jaar zijn nettowinst met 30 procent zag stijgen, volgt hiermee Zara’s strategie met uitbreiding van het portfolio via zorgvuldig gekozen samenwerkingen. Waar Zara zich door samen te werken richt op het premium- en luxesegment, focust Stradivarius zich op opkomende designlabels. Enkele maanden geleden ging de retailer een eerste samenwerking aan met het Spaanse ondergoedmerk Hand Over.
Stradivarius had op 31 juli 2024 wereldwijd 847 winkels. Dat zijn er 2 meer dan op dezelfde datum vorig jaar. Naast een sterke focus op de Franse markt richt de retailer zich nu ook op uitbreiding in Duitsland, met de opening van winkels in onder andere Hamburg en Berlijn. In Nederland zijn er 9 Stradivarius-winkels, waaronder in Mall of the Netherlands.
Reacties 0