Modemerk Loewe boekte in 2023 een winst die 62,5 procent hoger lag dan een jaargang eerder. Ook de omzet steeg flink (+30 procent), meldt het Spaanse persbureau Europa Press op basis van gedeponeerde jaarverslagen waarover het beschikt.
De winst van Loewe bedroeg in het boekjaar 2022 nog 127,5 miljoen euro. In 2023 steeg die naar 207,3 miljoen euro. De omzet steeg tot 810,8 miljoen euro. De explosieve omzet- en winstgroei van het merk valt samen met de stijging van de populariteit.
Lyst
Waar het merk in de Lyst-Index voorheen niet in de top 10 te vinden was, staat het sinds het laatste kwartaal van 2022 in de bovenste helft van de lijst. In het tweede kwartaal van 2023 reikte het tot positie 1, voor het eerst in zijn bestaan. Sindsdien staat het merk onafgebroken in de top 3. Bij de laatst gepubliceerde lijst (tweede kwartaal 2024) heroverde het de koppositie weer.
Zoekmachine en shopping-app Lyst brengt driemaandelijks een lijst uit met de populairste modemerken. Naast Loewe, onderdeel van Kering, bestaat de top 3 momenteel uit Prada en Miu Miu, zustermerk van datzelfde Prada.
Reacties 0