Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Douglas, M&S en Amazon.
Douglas
Douglas heeft zijn website en app flink onder handen genomen. Het nieuwe ontwerp moet de klanten van de parfumretailer een emotioneel boeiende beauty-winkelervaring bieden. In lijn met de groeistrategie "Let it Bloom" verbindt het herontwerp de digitale kanalen nauw met de winkelervaring ter plaatse, bijvoorbeeld door prominente plaatsingen van de winkelzoeker, speciale in-store diensten en omnichannel-aanbiedingen zoals click & collect of click & collect express. Het doel is om de omnichannel-ervaring beter te maken en de winkels meer te verbinden met de online platformen. Om te benadrukken hoe belangrijk deze update is voor Douglas, laat het bedrijf weten dat ongeveer een derde van de totale omzet uit online business komt.
M&S
‘The most wonderful time of the year’ komt er weer aan. In aanloop naar de feestdagen is...
Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Douglas, M&S en Amazon.
Douglas
Douglas heeft zijn website en app flink onder handen genomen. Het nieuwe ontwerp moet de klanten van de parfumretailer een emotioneel boeiende beauty-winkelervaring bieden. In lijn met de groeistrategie "Let it Bloom" verbindt het herontwerp de digitale kanalen nauw met de winkelervaring ter plaatse, bijvoorbeeld door prominente plaatsingen van de winkelzoeker, speciale in-store diensten en omnichannel-aanbiedingen zoals click & collect of click & collect express. Het doel is om de omnichannel-ervaring beter te maken en de winkels meer te verbinden met de online platformen. Om te benadrukken hoe belangrijk deze update is voor Douglas, laat het bedrijf weten dat ongeveer een derde van de totale omzet uit online business komt.
M&S
‘The most wonderful time of the year’ komt er weer aan. In aanloop naar de feestdagen is Marks & Spencer begonnen met het gebruik van drones en robottractoren om zijn pastinaak te produceren. De voedsel- en moderetailer is naar eigen zeggen de eerste Britse retailer die deze landbouwmethode op een eigen veld uitprobeert. Het doel is om zowel de kwaliteit als kwantiteit van het gewas te verbeteren en minder co2-uitstoot te veroorzaken. Technisch en groen dus.
Amazon
Amazon heeft 5 nieuwe technische functies toegevoegd aan zijn apps. Shoppers kunnen daardoor sneller en nauwkeuriger op zoek naar hun gewenste product. Om gebruikers te helpen bij het doorzoeken van een reeks vergelijkbare items, introduceerde het bedrijf visuele suggesties. Zo worden vergelijkbare producten gelijk met een plaatje erbij getoond. Om klanten ook nauwkeuriger van dienst te zijn is het nu mogelijk om tekst bij een Amazon Lens-afbeeldingszoekopdracht te voegen. Daardoor wordt de zoekfunctie in de app zowel visueel als tekstueel gebruikt. Amazon hoopt op die manier zijn systeem beter op zoek te laten gaan naar de items.