Eazie smaakmaker in klanttevredenheid

Eazie smaakmaker in klanttevredenheid

Foodketen Eazie scoort het hoogst op het gebied van klanttevredenheid, zo blijkt uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens. Restaria, de cafetaria-formule van Bidfood (voorheen Deli XL), is hekkensluiter in het onderzoek, dat Multiscope uitvoerde onder bijna 7.200 Nederlanders.

Voor het onderzoek maakte Multiscope gebruik van de Europese Net Promoter Score (NPS). Hiermee wordt de klanttevredenheid van bezoekers gemeten. Fastfoodketens scoren gemiddeld een NPS van +30. 13 ketens hadden een NPS boven gemiddeld, 8 ketens scoorden onder het marktgemiddelde.

Alle fastfoodketens hebben een positieve NPS, met Eazie aan kop en op de voet gevolgd door SushiPoint met een NPS van +72. Dit houdt in dat bezoekers beide ketens hoogstwaarschijnlijk zullen aanbevelen bij anderen.

Laagvliegers
Restaria scoorde met een NPS van +1 ver onder het marktgemiddelde. Ook over The Döner Company (+2), Smullers (+16), McDonalds' (+18) en Burger King (+22) zijn klanten minder te spreken. Opvallend is dat de twee laagst scorende ketens, The Döner Company en Smullers, vooral te vinden zijn op stations.

De uitkomst van het onderzoek is goed nieuws voor Eazie. De foodketen, die Aziatische keuken serveert, wil dit jaar nog 5 nieuwe filialen in Nederland openen. Daarmee komt het totaal aantal vestigingen op 35. De foodketen mikt al langer op 50 vestigingen in thuisland Nederland. Daarmee heeft het bedrijf naar eigen zeggen landelijke dekking. De 20 resterende filialen moeten de komende 3 jaar worden geopend.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!