Er zijn weinig merken in Nederland waarvan je kunt zeggen dat ze als verkopers van spullen een filosofie aanhangen die je echt beleeft. Ik kan er maar 3 noemen. Het geheim van het succes van Rituals is dat de fans echt geloven dat iedereen met dagelijkse rituelen een balans moet vinden tussen zijn of haar drukke leven en ontspanning. Ze kopen een belofte. Bij Dille & Kamille raken klanten geïnspireerd door de belofte om bewuster te leven, in harmonie met elkaar en de natuur. Het assortiment, de dingen die ertoe doen, is de sleutel om te komen tot de essentie, tot wat ons leven werkelijk de moeite waard maakt.
Er is nog een 3e merk met een filosofie, die is gebaseerd op de universele wijsheid dat lichaam en geest met elkaar verbonden zijn. Als je logisch doorredeneert, kun je stellen dat gezond eten fundamenteel is voor een gebalanceerd leven. Daar staat Eazie voor. Broers Shunli en Shengli Huang laten al 21 jaar zien dat het voor elke beurs binnen handbereik ligt om gezond(er) te leven. Met hun foodketen laten ze prijs, snelheid en een voedzame maaltijd hand in hand gaan met een focus op smaak en innovatie. Een unieke benadering die veel zegt over de...
Er zijn weinig merken in Nederland waarvan je kunt zeggen dat ze als verkopers van spullen een filosofie aanhangen die je echt beleeft. Ik kan er maar 3 noemen. Het geheim van het succes van Rituals is dat de fans echt geloven dat iedereen met dagelijkse rituelen een balans moet vinden tussen zijn of haar drukke leven en ontspanning. Ze kopen een belofte. Bij Dille & Kamille raken klanten geïnspireerd door de belofte om bewuster te leven, in harmonie met elkaar en de natuur. Het assortiment, de dingen die ertoe doen, is de sleutel om te komen tot de essentie, tot wat ons leven werkelijk de moeite waard maakt.
Er is nog een 3e merk met een filosofie, die is gebaseerd op de universele wijsheid dat lichaam en geest met elkaar verbonden zijn. Als je logisch doorredeneert, kun je stellen dat gezond eten fundamenteel is voor een gebalanceerd leven. Daar staat Eazie voor. Broers Shunli en Shengli Huang laten al 21 jaar zien dat het voor elke beurs binnen handbereik ligt om gezond(er) te leven. Met hun foodketen laten ze prijs, snelheid en een voedzame maaltijd hand in hand gaan met een focus op smaak en innovatie. Een unieke benadering die veel zegt over de concurrentie.
Vlees, friet en sla (als je gelukt hebt)
In een gemiddeld fastfoodrestaurant wordt de hoofdmoot nog steeds gevormd door een stuk vlees en frietjes, met als je geluk hebt een beetje sla. Bij Eazie vinden de ondernemers het belangrijk dat er bij elke maaltijd ook verse groenten worden gegeten vanuit de Schijf van Vijf. Ook gaan er minder koolhydraten en minder dierlijke eiwitten in een maaltijd. Met de introductie van het omnichannelplatform Eazie & Health in 2024 richt de keten zich nadrukkelijk op gastbeleving en persoonlijkere maaltijden.
Eazie wordt door de overheid gerekend tot de categorie fastfood. Maar een gezond alternatief is hard nodig in de vechtmarkt van bewerkte voedingsmiddelen en gemak. Prijs en snelheid zijn voor de meeste mensen bepalend in de keuze voor gezond of minder gezond. Dagelijks kiezen honderdduizenden gezinnen voor een traditionele fastfoodtent. Hoe meer gezondere variatie in aanbod hoe beter in de strijd tegen obesitas.
Healthy fastfood
De naamsbekendheid van Eazie en de belofte van healthy fastfood is met 33 vestigingen nog beperkt. De zelfstandige franchiseketen moeten het hebben van autonome groei met de uitrol van het Eazie all-in- en delivery-concept. Stip op de horizon: 100 vestigingen.
In een vechtmarkt waar miljarden omgaan een lastige uitgangspositie. De fanbase blijft groeien. In een consumentenonderzoek van YouGov werd Eazie vorig jaar voor de 3e keer uitgeroepen tot beste fastserviceketen van Nederland. Ook sleepte het merk prijzen in de wacht voor beste én populairste website van het Jaar, en behaalde het de hoogste klanttevredenheidsscore (NPS) van alle fastfoodtenten. Europese vakgenoten erkennen de Leidse ondernemers als een van de top 5-spelers vanwege de slimme oplossingen voor franchisenemers en gasten.
Externe partner gezocht
Eazie is op eigen kracht heel ver gekomen, maar het is tijd om open te staan voor een externe partner. Ik denk aan de nieuwe foodservicecombinatie Hai, ofwel Hutten Albron Impactmakers. Het vergroten van maatschappelijke impact via eten, drinken en gastvrijheid staat voorop bij de sociale onderneming achter Brownies & Downies, CoffeeCompany, De Buurtboer en de Verspillingsfabriek.
Eazie moet op zoek naar een veilig huis om consistent en met voldoende investerend vermogen de missie te bewaken om gezonde en snelle maaltijden op zoveel mogelijk plekken beschikbaar te maken.