Krantenlezers van de grote Nederlandse dagbladen keken maandag vreemd op toen bij een paginagrote advertentie met supermarktaanbiedingen zowel de naam als het logo van de supermarkt ontbrak.
Het bleek te gaan om een advertentie van Lidl, die aankondigde nog meer prijzen blijvend te verlagen. Op social media steekt de supermarktketen de hand in eigen boezem. "We hebben een loeigrote landelijke advertentie in de krant geplaatst en zijn ons logo vergeten. Hoe was jullie maandag?” meldt Lidl gekscherend op Facebook en Instagram.
Hoe de fout is ontstaan, is niet duidelijk. Volgens een woordvoerder van Lidl was het even stil op het hoofdkantoor na de constatering van het ontbrekende logo, maar zag de supermarkt er ook meteen een kans in. "Het heeft uiteindelijk een hele positieve wending gekregen en een gigantische aandacht op de social media kanalen, in landelijke kranten en het heeft zelfs de radio gehaald. Zo leuk hoe mensen creatief en enthousiast reageren op onze social post ‘hoe was jullie maandag?’"
Reacties 0