Google heeft zijn Shopping-platform op de schop genomen en richt zich meer op verhalende en persoonlijke adviezen dan product-overzichten alleen. Consumenten in de Verenigde Staten moeten er binnenkort gebruik van kunnen maken.
In de nieuwe variant krijgen consumenten een automatisch gegenereerde tekst te zien met de belangrijkste zaken waarop zij kunnen letten bij de aanschaf van het gezochte item. Inclusief productsuggesties en links naar artikelen om zich verder te kunnen oriënteren.
Logischerwijze zijn de resultaten ook te filteren op bijvoorbeeld maat, locatie en beschikbaarheid. Google heeft daaraan zijn virtuele pasfunctie toegevoegd, waarmee een item op een breed scala aan modellen is te zien.
De achterliggende gedachte is dat de nieuwe startpagina het winkelen persoonlijker moet maken. Gebruikers krijgen een persoonlijke feed met daarin producten en video’s die Google voor hen interessant acht. Daarnaast laat het systeem shoppers op een later moment verder gaan waar zij waren gebleven.
Het vernieuwde platform wordt de komende tijd uitgerold in de Verenigde Staten. Op het moment van schrijven waren de veranderingen nog niet zichtbaar. Over introductie buiten de thuismarkt wordt nog niet gesproken.
Reacties 0