Albert Heijn kiest voor 'eerlijke en duurzamere' cacao

Albert Heijn kiest voor 'eerlijke en duurzamere' cacao

De supermarktketen gaat de cacao voor alle producten van het eigen merk inkopen via Tony's Open Chain.

Albert Heijn breidt de samenwerking met Tony's Chocolonely uit. De supermarktketen gaat de cacao voor alle producten van het eigen merk inkopen via de 'open chain' van het Nederlandse chocolademerk.

Het gaat om ruim 600 producten waarin cacao is verwerkt, meldt Albert Heijn. Die worden de komende 3 jaar overgezet naar het 'slaafvrije' inkoopsysteem, waarbij boeren hogere prijzen krijgen en er onder meer sprake is van traceerbare cacaobonen.

Albert Heijn zegt door het nieuwe initiatief bij te dragen 'aan een positieve impact op mens en milieu in Ghana en Ivoorkust'. Het is naar eigen zeggen de eerste supermarkt die het hele chocolade-assortiment op deze manier verduurzaamt.

Albert Heijn werkte al samen met Tony's op het gebied van Delicata-repen en chocoladeletters. Onder meer Jumbo, HEMA en Plus zijn ook bij het netwerk aangesloten.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!