Hermès heeft opnieuw een omzetgroei geboekt in de dubbele cijfers. Het Franse merk, bekend van de dure tassen, boekte een omzet van 3,7 miljard euro (+10 procent).
Daardoor komt de groei in de eerste 9 maanden uit op een totaal van 11,4 procent. Het luxemerk noteerde dit jaar tot nu toe 11,2 miljard euro omzet. Vorig jaar bedroeg het totaal in de eerste 3 kwartalen nog 10 miljard euro.
Hermès boekt zijn omzetgroei in alle markten waarin het actief is. De enige markt die geen dubbelcijferige groei kent is Azië-Pacific (+0,6 procent).
Stagnatie luxemarkt
Het is opvallend dat Hermès tegen de stroom van de luxemarkt in blijft gaan. Zo boekte het moederbedrijf van Louis Vuitton ongeveer 5 procent minder omzet. Ook Kering, het moederbedrijf van Gucci publiceerde matige cijfers. Mede door de enorme terugval van Gucci (-22 procent over 2024) komt het bedrijf dit jaar uit op een omzetverlies van 12 procent.
Reacties 0