Moederbedrijf Vans noteert weer zwarte cijfers

Moederbedrijf Vans noteert weer zwarte cijfers

Onderaan de streep bleef er omgerekend 48 miljoen euro over, terwijl er vorig jaar een verlies van 416 miljoen euro werd genoteerd.

Na 2 opeenvolgende kwartalen met verliezen, noteert VF Corp, het moederbedrijf van onder andere Vans en The North Face, weer positieve cijfers. Onderaan de streep bleef er omgerekend 48 miljoen euro over.

Dat is een stuk meer dan vorig jaar, toen er in dezelfde periode uiteindelijk een verlies van omgerekend 416 miljoen euro werd genoteerd. VF Corp noteerde een omzet van 2,7 miljard euro in het tweede kwartaal van 2025 (het gebroken boekjaar 2025 begint al in april 2024). Dat is nog altijd lager dan in dezelfde periode een jaar eerder (2,5 miljard euro).

Dat er toch winst wordt geboekt, ondanks de dalende omzet heeft te maken met het verbeteren van de marges als gevolg van dalende voorraden. Ook voerde het bedrijf vorig jaar een ontslagronde door, waardoor het daar nu financieel de vruchten van lijkt te plukken.

Merken
De daling van verkoop ligt binnen VF Corp komt voor in alle gelederen. De 4 grote merken van het bedrijf, The North Face (-3 procent), Vans (-11 procent), Timberland (-3 procent) en Dickies (-3 procent) tonen allemaal omzetverlies.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!