Moncler volgt trend luxemarkt met moeilijk kwartaal

Moncler volgt trend luxemarkt met moeilijk kwartaal

Luxehuis Moncler Group heeft een moeilijk kwartaal achter de rug. Het moederbedrijf van Moncler en Stone Island noteerde een omzetdaling van 3 procent in het laatste kwartaal.

Het bedrijf zag bij allebei de merken vooral de verkoop van wholesale dalen. Daarmee volgt het bedrijf de trend van de branchegenoten. De grote luxehuizen Kering (van Gucci) en LVMH (van Louis Vuitton) hebben eveneens te maken met omzetdalingen.

Ceo Remo Ruffini wijdt de slechte resultaten dan ook aan een moeilijk wereldwijd economisch klimaat voor luxemerken. "Onze sector kampt met een periode van voortdurende volatiliteit die het consumentenvertrouwen in verschillende markten heeft beïnvloed", stelt hij. Ruffini versterkte ondanks het matige kwartaal onlangs nog zijn positie als ceo van het merk.

Over de eerste 9 maanden van 2024 als geheel noteerde de Moncler Group echter nog groei. Het bedrijf behaalde in die periode een omzet van 1,86 miljard euro, een stijging van 3 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2023.

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!