Supermarktketen Jumbo lanceert een nieuw merk: Jumbo's. Dat krijgt een positie tussen het Jumbo-huismerk en A-merken in.
Onder de nieuwe lijn vallen onder meer koffiebonen, fruitspreads en pastasauzen. "Jumbo's is geen huismerk, maar een compleet nieuw merk", zegt topman Ton van Veen. "Het onderscheidt zich positief van A-merken en dat tegen een scherpe prijs. Deze merkintroductie is een absolute mijlpaal in de geschiedenis van Jumbo."
De nieuwe producten zijn grotendeels samen met de chefs van het Jumbo Foodcollege ontwikkeld. Formuledirecteur Ralph Bertrand meldt dat het nieuwe merk naast het vertrouwde Jumbo-huismerk is te vinden. Het huismerk focust op basisproducten. "Ook in dat assortiment blijven we investeren."
Jumbo had afgelopen jaar meermaals prijsconflicten met A-merkfabrikanten. Dat leidde tot lege schappen. De supermarktketen verloor marktaandeel en probeert onder meer via lagere prijzen terrein terug te winnen.
1 nov, 11:00