De pakketdiensten bereiden zich voor op topdrukte aan het eind van het jaar, meldt het ANP. Dat komt door de grote vraag naar producten van Chinese webshops zoals Temu, Shein en Alibaba. Daarbij valt Black Friday dit jaar op 29 november, slechts 6 dagen voor Sinterklaas.
Marktleider PostNL begint vanaf 25 november dagelijks met het inzetten van 1500 extra bezorgritten en 300 extra vrachtwagens. Verder gaat personeel langer en ook op zondagen werken. Het laatste kwartaal zag PostNL de bestellingen uit het buitenland al met 29 procent toenemen, vooral door de opmars van Chinese webshops.
Volgens een woordvoerder van DPD worden via Bol steeds meer producten uit China verkocht via dropshippers. Het bedrijf verwacht dat de drukte op 11 november al losbarst met Singles Day. DPD zet tot en met het begin van het nieuwe jaar extra personeel in, vanwege de vele retourzendingen die volgen na de feestdagen.
DHL is voorbereid om op piekdagen 2 miljoen pakketten te verwerken, een verdubbeling ten opzichte van vier jaar geleden. Het postbedrijf gaat zijn bezorgers, die vooral in deeltijd werken, vaker inzetten. Indien nodig zullen ook uitzendkrachten en onderaannemers bijspringen.
Reacties 0