Brabantia: 'Blokker speelde belangrijke rol in het dagelijks leven van veel consumenten'
Gepubliceerd op 13 november 2024 om 14:45
Het faillissement van Blokker is ook een klap voor Brabantia. De Brabantse producent van huishoudelijke artikelen verkoopt al decennialang zijn prullenbakken, wasrekken, strijkplanken en andere artikelen via de honderden winkels van Blokker.
"Blokker was jarenlang een vertrouwde naam in de winkelstraten en heeft een belangrijke rol gespeeld in het dagelijks leven van veel consumenten", meldt Brabantia in een schriftelijke reactie aan RetailTrends. "Het retaillandschap is in de afgelopen jaren echter flink veranderd. Dat zien we bij Brabantia ook."
Het Brabantse familiebedrijf, opgericht in 1919, merkt dat consumenten er steeds vaker voor kiezen 'om hun aankopen online en elders te doen'. "Wij hebben ons daar in de afgelopen jaren al pro-actief op aangepast door onze producten niet alleen bij fysieke winkels en ketens, maar ook online aan te bieden bij toonaangevende retailers zoals Bol.com, Amazon etc. Hierdoor zijn we waar de consument ons wil vinden en blijven we nog steeds groeien." Brabantia heeft zelf ook een webshop.
De holding waar Brabantia onder valt, boekte vorig jaar een omzet van 162 miljoen euro. "We hebben onze omzet weten te behouden en in de - voor ons belangrijke - markten Duitsland en de Verenigde Staten zijn we in het afgelopen jaar gegroeid", zei ceo Tijn van Elderen in maart dit jaar.
Foto: Brabantia