Brabantia: 'Blokker speelde belangrijke rol in het dagelijks leven van veel consumenten'

Brabantia: 'Blokker speelde belangrijke rol in het dagelijks leven van veel consumenten'

De Brabantse producent van huishoudelijke artikelen verkoopt al decennialang zijn producten via de honderden Blokker-winkels.

Het faillissement van Blokker is ook een klap voor Brabantia. De Brabantse producent van huishoudelijke artikelen verkoopt al decennialang zijn prullenbakken, wasrekken, strijkplanken en andere artikelen via de honderden winkels van Blokker.

"Blokker was jarenlang een vertrouwde naam in de winkelstraten en heeft een belangrijke rol gespeeld in het dagelijks leven van veel consumenten", meldt Brabantia in een schriftelijke reactie aan RetailTrends. "Het retaillandschap is in de afgelopen jaren echter flink veranderd. Dat zien we bij Brabantia ook."

Het Brabantse familiebedrijf, opgericht in 1919, merkt dat consumenten er steeds vaker voor kiezen 'om hun aankopen online en elders te doen'. "Wij hebben ons daar in de afgelopen jaren al pro-actief op aangepast door onze producten niet alleen bij fysieke winkels en ketens, maar ook online aan te bieden bij toonaangevende retailers zoals Bol.com, Amazon etc. Hierdoor zijn we waar de consument ons wil vinden en blijven we nog steeds groeien." Brabantia heeft zelf ook een webshop.

De holding waar Brabantia onder valt, boekte vorig jaar een omzet van 162 miljoen euro. "We hebben onze omzet weten te behouden en in de - voor ons belangrijke - markten Duitsland en de Verenigde Staten zijn we in het afgelopen jaar gegroeid", zei ceo Tijn van Elderen in maart dit jaar. 

Foto: Brabantia

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 45.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ minimaal 50% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!