Unilever denkt erover om een aantal Nederlandse voedingsmerken te verkopen. Dat meldt Reuters op basis van anonieme bronnen. Het zou onder meer gaan om Unox en Conimex.
De verkoop zou deel uitmaken van de nieuwe strategie van ceo Hein Schumacher, die zich met Unilever wil concentreren op zijn grootste ‘power labels’, zoals Knorr en Dove. De Nederlandse voedingsmerken worden volgens de bronnen als niet-essentieel beschouwd en zouden een winst van ongeveer 40 miljoen euro moeten opleveren. Ook andere kleinere voedingsmerken zou Unilever willen verkopen.
Volgens Reuters heeft Unilever ABN Amro inmiddels verzocht om geïnteresseerde partijen in kaart te brengen.
Unilever is wereldwijd eigenaar van ongeveer 400 merken, waarvan de 30 sterkste meer dan 70 procent van de omzet genereren. In maart kondigde Unilever aan dat het zijn ijsdivisie, waaronder merken als Magnum en Ben & Jerry’s vallen, zou afsplitsen.
Zowel Unilever als ABN Amro heeft niet op de berichten gereageerd.
Reacties 0