RetailTech: slim loungen in Lekkerland

RetailTech: slim loungen in Lekkerland

RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Flying Tiger, Coles Supermarkets en Lekkerland.

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Flying Tiger, Coles Supermarkets en Lekkerland.


Flying Tiger

Flying Tiger Copenhagen heeft een nieuwe app gelanceerd in combinatie met een loyaliteitsprogramma. Het programma is een nieuw initiatief dat deel uitmaakt van de omnichannelstrategie van het merk. Klanten die zich via de app voor het loyaliteitsprogramma aanmelden krijgen direct winkelkorting, variërend van 10 tot 20 procent. De app is reeds in gebruik in de Scandinavische landen en in Duitsland. Binnenkort is het Verenigd Koninkrijk aan de beurt, de derde grootste omzetmarkt voor Zebra Group, het moederbedrijf achter Flying Tiger. 


Coles Supermarkets

Klanten van de Australische supermarktketen Coles kunnen met ingang van 2025 in Melbourne hun boodschappen doen met een slimme winkelwagen. De Caper Carts, ontwikkeld in samenwerking met bezorgplatform Instacart, zijn voorzien van AI-technologie, camera’s en een ingebouwde weegschaal waarmee producten automatisch worden herkend zodra ze in de wagen worden geplaatst. Terwijl klanten hun boodschappen vanuit de winkelwagen inpakken, zien ze het totaalbedrag van hun aankopen oplopen. Aan het einde van hun winkelrondje kunnen ze direct vanuit de winkelwagen afrekenen. De Caper Carts worden gekoppeld aan het Flybuys-beloningsprogramma van Coles, waardoor klanten punten kunnen sparen terwijl ze winkelen. Door hun Flybuys-kaart of de Coles-app te scannen, krijgen klanten direct toegang tot gepersonaliseerde aanbiedingen en kunnen ze in-store acties bekijken op het digitale scherm van de wagen. Daarnaast biedt de winkelwagen een spelelement: klanten kunnen bij het afrekenen via een digitaal rad op het scherm kortingen winnen.


Lekkerland

Lekkerland, onderdeel van de Duitse Rewe Group, heeft zijn eerste ‘smart lounge’ geopend in Mönchengladbach, Duitsland. De onbemande Rewe To Go-locatie met zelfscankassa bevindt zich in het eerste ultrasnelle laadpark voor elektrische voertuigen van Aral Pulse. Klanten die hier hun elektrische auto opladen, kunnen in de smart lounge een snack of een drankje halen en gebruikmaken van werkplekken en zitgelegenheden. Vorige week opende Lekkerland ook zijn eerste Smart Box, een onbemande Rewe ready-conveniencewinkel in een EnBW-snelladerpark in het Duitse Kamen. Camera’s voorzien van AI-technologie registreren welke items klanten meenemen. Na het voltooien van de aankoop wordt het bedrag automatisch afgeschreven via een contactloos betaalmiddel dat bij binnenkomst wordt geregistreerd.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 45.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ minimaal 50% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!