Blokker: 'Wees lief voor onze winkelhelden'
Gepubliceerd op 4 december 2024 om 08:36
Blokker doet op social media een beroep op klanten om respect te tonen voor haar medewerkers. Volgens de failliete huishoudketen krijgt het winkelpersoneel soms te maken met ongepaste reacties van klanten op het onlangs ingevoerde beleid waarbij artikelen niet meer geruild of geretourneerd kunnen worden.
'Wees lief voor onze winkelhelden, ze verdienen het!', zo valt te lezen op Instagram. In een reactie aan RetailTrends benadrukt de huishoudketen dat het besluit over het nieuwe ruil- en retourbeleid zorgvuldig is genomen en dat er alles aan wordt gedaan om met duidelijke communicatie in de winkels en op social media misverstanden te voorkomen.
Ondanks de nieuwe situatie is er volgens Blokker vooralsnog voldoende personeel om alle winkels open te houden. In uitzonderlijke gevallen kan het echter voorkomen dat er toch onvoldoende bezetting is en een winkel tijdelijk de deuren moet sluiten.
Twee weken geleden is bij de circa 350 eigen winkels van Blokker de uitverkoop begonnen. Alle artikelen worden met minimaal 15 procent korting aangeboden. In diverse winkels was het vooral het eerste weekend dringen geblazen. Veel klanten proberen in de aanloop naar de feestdagen hun slag te slaan.
Blokker werd begin november failliet verklaard, nadat de keten eerder uitstel van betaling had gekregen. De curatoren meldden dat de winkels 'voorlopig tot eind van het jaar' openblijven. De webwinkel is gesloten. De curatoren onderzoeken of (een deel van) Blokker kan worden verkocht.