Unilever heeft een koper gevonden voor Conimex. Het Finse Paulig neemt het van oorsprong Nederlandse merk over.
Conimex wordt daarmee zustermerk van onder andere Tex Mex en Santa Maria. Eerder dit najaar nam Paulig ook al Panesar Foods over, een producent uit het Verenigd Koninkrijk van sauzen, salsa's en kruiden. Paulig zal nu gebruik gaan maken van de productiecapaciteiten van Panesar Foods om de groei van Conimex door te zetten.
Conimex werd in 1932 opgericht in het Nederlandse Baarn en heeft meer dan 100 artikelen. Het merk heeft een merkbekendheid van 87 procent in Nederland.
Unilever is wereldwijd eigenaar van ongeveer 400 merken, waarvan de 30 sterkste meer dan 70 procent van de omzet genereren. In maart kondigde Unilever aan dat het zijn ijsdivisie, waaronder merken als Magnum en Ben & Jerry’s vallen, zou afsplitsen. De verkoop van onder andere Conimex zou deel uitmaken van de nieuwe strategie van ceo Hein Schumacher, die zich met Unilever wil concentreren op zijn grootste ‘power labels’, zoals Knorr en Dove.
Paulig werd opgericht in 1876 in Finland en is voor 100% eigendom van de familie Paulig. De omzet van Paulig bedroeg in 2023 ongeveer 1,2 miljard euro. Het bedrijf is actief in 13 landen.
Reacties 0