Ahold Delhaize introduceert 500 nieuwe eigenmerkproducten

Ahold Delhaize introduceert 500 nieuwe eigenmerkproducten

Ahold Delhaize, het moederbedrijf van Albert Heijn, introduceert in delen van Europa 500 nieuwe eigenmerkproducten. Dit is een stap richting de doelstelling om in 2028 45 procent van de verkopen uit eigen merken te halen.

Ahold Delhaize introduceert meer dan 500 nieuwe producten in zijn eigen merklijnen, verkrijgbaar bij Albert in Tsjechië, Mega Image in Roemenië, Alfa Beta in Griekenland en Maxi in Servië. Het totale aantal nieuwe producten zal door samenwerkingen uiteindelijk oplopen tot 800.

Bij dochterbedrijf Albert Heijn bestaat inmiddels 60 procent van het assortiment uit huismerken, waarmee het al ruimschoots voldoet aan de doelstelling van het moederbedrijf. GfK becijferde eerder al dat het aandeel in omzet van huismerken in de supermarkten flink toeneemt in Nederland. Inmiddels is de helft van de omzet al van eigen merken.

Ahold Delhaize is een van de grootste foodretailgroepen met elke week 63 miljoen klanten, zowel in winkels als online, in de Verenigde Staten, Europa en Indonesië. In totaal heeft het bedrijf 402.000 medewerkers in dienst in ruim 7.500 supermarkten en speciaalzaken. Onder Ahold Delhaize vallen in Nederland Albert Heijn, Bol, Gall & Gall en Etos. In België is het bedrijf actief met Delhaize.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!