RetailTech: vliegende drones in het magazijn van sportmerk On

RetailTech: vliegende drones in het magazijn van sportmerk On

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Stop & Shop, On en Simon Property Group.


Stop & Shop

Ahold Delhaize’s Amerikaanse supermarktketen Stop & Shop heeft in zijn winkels ‘Savings Stations’ geïntroduceerd om digitale kortingsbonnen toegankelijker te maken voor klanten. Deze kiosken zorgen ervoor dat alle shoppers – ongeacht of ze een smartphone of internettoegang hebben – kunnen profiteren van wekelijkse digitale aanbiedingen en gepersonaliseerde kortingen. Inmiddels zijn de Savings Stations beschikbaar in alle Stop & Shop-winkels. Klanten kunnen bij de kiosken aanbiedingen activeren door hun GO Rewards-klantenkaart te scannen, hun telefoonnummer in te voeren of een QR-code te gebruiken. Kortingen worden automatisch toegepast bij het afrekenen. Daarnaast kunnen klanten een geprinte bon krijgen met hun geactiveerde kortingen. De kiosken bieden...

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Stop & Shop, On en Simon Property Group.


Stop & Shop

Ahold Delhaize’s Amerikaanse supermarktketen Stop & Shop heeft in zijn winkels ‘Savings Stations’ geïntroduceerd om digitale kortingsbonnen toegankelijker te maken voor klanten. Deze kiosken zorgen ervoor dat alle shoppers – ongeacht of ze een smartphone of internettoegang hebben – kunnen profiteren van wekelijkse digitale aanbiedingen en gepersonaliseerde kortingen. Inmiddels zijn de Savings Stations beschikbaar in alle Stop & Shop-winkels. Klanten kunnen bij de kiosken aanbiedingen activeren door hun GO Rewards-klantenkaart te scannen, hun telefoonnummer in te voeren of een QR-code te gebruiken. Kortingen worden automatisch toegepast bij het afrekenen. Daarnaast kunnen klanten een geprinte bon krijgen met hun geactiveerde kortingen. De kiosken bieden bovendien extra content, zoals recepten en activiteiten voor kinderen.


On

Het Zwitserse sportmerk On testte 3 maanden lang de inzet van drones in een magazijn van transport- en logistiek bedrijf Maersk in Californië. Het doel daarvan was om het autonome inventarisvolgsysteem van technologiebedrijf Verity te verbeteren met RFID-technologie. Radio-Frequency Identification (RFID) is een draadloze methode om objecten te identificeren en te volgen via radiosignalen, met behulp van RFID-tags en -lezers. Dankzij deze technologie kunnen producten ook buiten het directe zicht worden gevolgd, zodat ze zowel binnen als buiten verpakkingen nauwkeurig traceerbaar zijn.Tijdens de pilot vlogen drones door de gangpaden en scanden RFID-tags met een nauwkeurigheid van 99,9 procent met snelheden tot 1.000 tags per seconde. Er werden in die periode meer dan 1.500 vluchten uitgevoerd en meer dan 80 miljoen RFID-scans gedaan, waarmee ongeveer 1,25 miljoen producten werden geregistreerd. Na de succesvolle pilot overwegen On, Maersk en Verity om de innovatie breder in te zetten.


Simon Property Group

Uitbater Simon Property Group heeft in 30 winkelcentra in onder meer Los Angeles, New York, Atlanta, Chicago en Nashville een 3D-holografisch advertentienetwerk gelanceerd. In tegenstelling tot traditionele anamorfische schermen kunnen klanten zonder headset of extra apparatuur interactieve 3D-ervaringen beleven met de holografische Proto Luma-apparaten. Volgens de deelnemende bedrijven besteden klanten gemiddeld 24 seconden aan interactie met de hologrammen. Daarnaast heeft in de eerste 2 weken van de campagne 35 procent van de kijkers doorgeklikt voor meer informatie.

 

RetailTrends organiseert ook dit jaar weer het evenement What's Next in RetailTech. Dat vindt plaats op 13 november 2025 in het AFAS Theater. Informatie over het evenement is op deze pagina te vinden. Hier worden ook de sprekers van het evenement op een later moment bekend gemaakt.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 45.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ minimaal 50% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!