Dit is de grootste winkel van Lululemon in de EMEA-regio

Dit is de grootste winkel van Lululemon in de EMEA-regio

Lululemon opende onlangs zijn grootste winkel in de EMEA-regio aan de Regent Street in Londen. De nieuwe flagshipstore beslaat 829 vierkante meter, bijna 2 keer zo groot als de vorige locatie in dezelfde straat.

Het pand huisvestte eerder het luxe modemerk Michael Kors. De winkel, verdeeld over 2 verdiepingen, is de grootste EMEA-locatie van het Canadese sportmerk tot nu toe. In het Verenigd Koninkrijk heeft Lululemon meer dan 20 winkels, waarvan 11 in Londen.

Het vlaggenschip verkoopt heren- en dameskleding, evenals accessoires voor yoga, hardlopen en training. Het heeft bovendien het grootste aanbod herenkleding in de EMEA-regio, dat de gehele tweede verdieping beslaat.

Een blikvanger is de trap met dynamische verlichting die van kleur verandert. Daarnaast beschikt de winkel over een station waar klanten hun waterfles kunnen personaliseren en worden er wekelijks yogalessen gegeven.

Swipe in het carrousel om meer beelden te zien. Beelden via LinkedIn, TDM.Space.

Carrousel

...

Lululemon opende onlangs zijn grootste winkel in de EMEA-regio aan de Regent Street in Londen. De nieuwe flagshipstore beslaat 829 vierkante meter, bijna 2 keer zo groot als de vorige locatie in dezelfde straat.

Het pand huisvestte eerder het luxe modemerk Michael Kors. De winkel, verdeeld over 2 verdiepingen, is de grootste EMEA-locatie van het Canadese sportmerk tot nu toe. In het Verenigd Koninkrijk heeft Lululemon meer dan 20 winkels, waarvan 11 in Londen.

Het vlaggenschip verkoopt heren- en dameskleding, evenals accessoires voor yoga, hardlopen en training. Het heeft bovendien het grootste aanbod herenkleding in de EMEA-regio, dat de gehele tweede verdieping beslaat.

Een blikvanger is de trap met dynamische verlichting die van kleur verandert. Daarnaast beschikt de winkel over een station waar klanten hun waterfles kunnen personaliseren en worden er wekelijks yogalessen gegeven.

Swipe in het carrousel om meer beelden te zien. Beelden via LinkedIn, TDM.Space.

Carrousel


Uitbreiding
Lululemon heeft de afgelopen jaren een sterke transformatie doorgemaakt. Wat begon als een klein yogamerk voor vrouwen, is uitgegroeid tot een kledingmerk met een omzet van 10,5 miljard dollar. Lululemon-topman Calvin McDonald verwacht dat de omzet de komende jaren kan verdubbelen. Momenteel is 25 procent afkomstig van buiten Noord-Amerika; de ambitie is om dit te laten groeien naar een 50/50-verdeling.

Lululemon breidt dit jaar flink uit in Europa, met voor het eerst winkels in België, Italië, Denemarken, Turkije en Tsjechië. Ook ziet hij genoeg kansen in India en zijn er nog veel uitbreidingsmogelijkheden in landen waar Lululemon actief is, zoals Korea en Japan. Het uiteindelijke doel van de ceo? “Van dit Canadese merk een global powerhouse maken.”

Lululemon is 27 jaar na de oprichting veel meer dan een yogamerk voor vrouwen. Tijdens NRF Retail’s Big Show in New York vertelde topman Calvin McDonald hoe hij van het merk een ‘global powerhouse’ wil maken.

lululemonlonden

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 47.500 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ tot 66% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!