Pearle Opticiens lanceert een abonnementsmodel voor kinderbrillen. De toevoeging komt bijna 2 jaar na de lancering van het eerste abonnementsmodel van het bedrijf.
Het ‘bril plan’ zoals het oorspronkelijke plan heette, speelde volgens het bedrijf in op de behoefte van de klant. Nadat het in het najaar van 2023 ook werd uitgebreid naar België, komt er nu dus een abonnementsmodel voor de kindercollecties van de opticien. “Vooral voor kinderen is er een toegevoegde waarde voor een abonnementsformule omdat bij kinderen de brillen nogal eens makkelijk stuk gaan of kwijtraken”, aldus head of sales Peter Beekman.
Abonnementsmodel
Het abonnementsmodel lijkt steeds meer in te burgeren in Nederland en meerdere retailers hebben inmiddels zo’n service. Met name in de optiek en de bloemenmarkt zijn er meerdere spelers die dit toepassen. RetailTrends sprak eerder al met een expert over de groei van het abonnementsmodel in Nederland.
Pearle Opticiens is onderdeel van EssilorLuxottica en heeft in Nederland meer dan 300 vestigingen. EssilorLuxottica heeft in totaal ongeveer 13.500 winkels wereldwijd.
Reacties 0