Mango heeft in boekjaar 2024 zijn omzet zien stijgen tot 3,3 miljard euro (+7,6 procent). Ook de winst nam toe met 27 procent tot 219 miljoen euro. In beide gevallen is er sprake van een record.
De Spaanse moderetailer profiteerde van een internationale expansie, met een focus op de Verenigde Staten. Mango’s internationale activiteiten waren in 2024 goed voor 78 procent van de totale omzet. Landen met de hoogste omzet zijn Spanje, Frankrijk, Turkije, Duitsland en de Verenigde Staten. Italië, het Verenigd Koninkrijk en Portugal volgen erna.
Winkelbestand
Mango breidde in het afgelopen jaar zijn winkelnetwerk uit met 260 internationale winkels, waardoor het totaal op 2.850 winkels in meer dan 120 markten wereldwijd kwam. Daarmee is de helft van de doelstelling bereikt om tegen 2026 meer dan 500 winkels te openen. De moderetailer investeerde hiervoor een recordbedrag van 219 miljoen euro.
Vrouwenkleding blijft de belangrijkste pijler binnen het bedrijf. In 2024 was dit segment goed voor 79 procent van de totale omzet. Ook de herenlijn, samen met de collecties voor kinderen en tieners, liet een bovengemiddelde groei zien van 21 procent.
Mango streeft naar een omzet van 4 miljard euro in 2026. Daarnaast heeft het plannen om zijn winkels in de VS – 1 van de 5 grootste markten – uit te breiden met 60 winkels tussen 2024 en 2025, zo bevestigt ceo Toni Ruiz tegenover Reuters.
In Nederland heeft Mango op dit moment rond de 30 filialen en een webshop.
Na H&M en Zara stapte Mango onlangs ook in de ‘Home’-markt. In thuisland Spanje opende de keten zijn eerste Mango Home-winkel. Hier lees je hoe fashionretailers beetje bij beetje de interieurmarkt veroveren.
Reacties 0