'Ekoplaza duurzaamste merk van Nederland'

'Ekoplaza duurzaamste merk van Nederland'

De duurzame supermarktketen, vorig jaar nog nummer 2, stoot Tony’s Chocolonely van de eerste plek. 

Supermarktketen Ekoplaza is uitgeroepen tot duurzaamste merk van Nederland in 2025. Deze ranglijst wordt jaarlijks opgesteld door de Sustainable Brand Index.

Ekoplaza, vorig jaar nog de nummer 2, verdringt Tony’s Chocolonely van de eerste plaats, waardoor dat merk nu op de tweede plek staat. IKEA is de nieuwe nummer 3. Het Zweedse woonwinkelmerk stond vorig jaar nog op plaats 6. De nummer 3 van vorig jaar, De Vegetarische Slager, zakte naar plek 9.

Andere retailers in de top 10 zijn Dille & Kamille (plek 7), ANWB (plek 8) en Marktplaats (plek 10).

Erik Elvingsson Hedén, oprichter van Sustainable Brand Index, stelt dat het succes van Ekoplaza een weerspiegeling is van veranderende consumentenvoorkeuren. "De naamsbekendheid van Ekoplaza is de afgelopen jaren gestaag gegroeid. Consumenten ervaren Ekoplaza als een duidelijk merk met sterke waarden."

Sustainable Brand Index is een onafhankelijk merkonderzoek op het gebied van duurzaamheid en wordt sinds 2011 jaarlijks uitgevoerd.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 47.500 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ tot 66% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!