Aldi Nord en Süd sluiten gezamenlijke webshop

Aldi Nord en Süd sluiten gezamenlijke webshop

De gezamenlijke Duitse webshop van Aldi Nord en Aldi Süd verdwijnt eind september. De discountsupermarkten willen zich richten op hun kernactiviteiten en fysieke winkels, zo staat in een gezamenlijke verklaring. 

Het assortiment van de Duitse webshop bestaat uit non-foodproducten als barbecues, boormachines en laptops. Ongeveer 80 werknemers worden door de sluiting getroffen. De apps en andere websites van de 2 discounters blijven bestaan. 

De non-foodwebshop gold als 1 van de proefprojecten om e-commerce te verkennen. Aldi zoekt al jaren naar manieren om een onlinepropositie op te tuigen. Uitdaging daarbij zijn de lage budgetten, vertelde toenmalig cmo Nienke van de Streek aan RetailTrends. “Om rendabel te kunnen innoveren moeten we alles binnen de organisatie standaardiseren. Maatwerk is voor ons nooit interessant. Bovendien zijn we heel kritisch op onze uitgaven. Elke euro die je uitgeeft aan een innovatie kun je ook stoppen in lagere prijzen.”

Aldi had op 1 januari in 488 fysieke winkels in ons land. Daarmee hoeft de Duitse supermarktketen in zijn branche alleen Albert Heijn en Jumbo voor zich te dulden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!