Mango zet in op uitbreiding in de Verenigde Staten. Het Spaanse modemerk is van plan om er dit jaar 20 nieuwe winkels te openen.
Daarmee komt het aantal winkels in de VS tegen het eind van het jaar uit op ongeveer 65.
De expansie in de VS is een belangrijke pijler binnen Mango’s strategisch plan, dat inzet op groei via fysieke winkels en online kanalen. De VS is momenteel 1 van Mango’s 5 belangrijkste markten en de belangrijkste online markt. Tegen 2026 verwacht het bedrijf dat de VS 1 van de 3 grootste markten van de groep zal zijn qua omzet. “Het is een sleutelmarkt die momenteel dubbele groeicijfers laat zien”, aldus Daniel López, Director of Expansion and Franchises bij Mango.
Het modemerk opent binnenkort zijn eerste winkels in Las Vegas (Nevada), Albuquerque (New Mexico) en Portland (Oregon).
Mango is sinds 2006 aanwezig op de Amerikaanse markt. In 2022 startte het bedrijf een nieuw uitbreidingsplan met de opening van een flagshipstore op Fifth Avenue in New York. Naast nieuwe winkels opende de Spaanse retailer vorig jaar ook zijn tweede logistieke centrum buiten Los Angeles.
Het personeelsbestand in de VS groeide van 30 medewerkers in 2020 naar meer dan 640 nu. Tegen eind 2025 verwacht het bedrijf meer dan 1.200 mensen in dienst te hebben.
Recordomzet- en winst
Mango heeft in boekjaar 2024 zijn omzet zien stijgen tot 3,3 miljard euro (+7,6 procent). Ook de winst groeide fors met 27 procent tot 219 miljoen euro. Het Spaanse modemerk behaalde op beide fronten een record. Mango profiteerde vooral van een internationale expansie, met een focus op de Verenigde Staten. De internationale activiteiten waren in 2024 goed voor 78 procent van de omzet.
Reacties 0