Action is voor het derde jaar op rij verkozen tot de favoriete winkelketen van de Fransen. Dat blijkt uit het jaarlijkse consumentenonderzoek van adviesbureau EY-Parthenon.
De Nederlandse discounter laat hiermee bouwmarkt Leroy Merlin (2e plaats) en sportwinkel Decathlon (3e plaats) achter zich.
Van de 10 best beoordeelde winkelketens zijn er 7 van Franse origine. Naast Action staan alleen het Zweedse IKEA (6e plaats) en het Amerikaanse McDonald's (9e plaats) in de lijst als niet-Franse merken.
Daarnaast werd Action uitgeroepen tot winnaar in de categorie 'Dagelijkse producten'. "We zijn ontzettend blij om te zien dat onze Franse klanten het winkelen bij Action omarmen", zegt Wouter De Backer, algemeen directeur van Action Frankrijk.
Het onderzoek is uitgevoerd onder meer dan 12.000 Franse consumenten van 18 jaar en ouder. Centraal in de analyse staat het zogenoemde 'fan-percentage' – het aandeel klanten dat zichzelf als fan van een bepaalde winkel beschouwt.
Action is sinds 2012 actief in Frankrijk en telt er inmiddels meer dan 860 winkels. Daarnaast beschikt de keten over 5 distributiecentra in het land.
Reacties 0