Modemerk & Other Stories, uit de stal van H&M Group, benoemt de Britse ontwerper Jonathan Saunders tot chief creative officer. Hij treedt in de eerste helft van dit jaar aan.
In deze nieuw gecreëerde rol zal Saunders de algehele creatieve koers van & Other Stories aansturen. Eerder was hij chief creative officer bij Diane von Furstenberg en creatief directeur van Pollini. Verder was hij als consultant betrokken bij merken als Calvin Klein, Louis Vuitton, Alexander McQueen en Marc Jacobs. Ook leidde hij zijn eigen gelijknamige label, dat bekendstond om het innovatieve gebruik van kleur en print.
"Jonathan brengt een verfijnde mix van creativiteit en passie naar & Other Stories en zal een sleutelrol spelen in de volgende fase van het merk”, zegt Lina Söderqvist, managing director van & Other Stories.
& Other Stories werd in 2013 opgericht en heeft winkels in Europa, Noord-Amerika en het Midden-Oosten. In Nederland heeft het merk 3 vestigingen, in Amsterdam, Den Haag en Utrecht. Het Amsterdamse filiaal werd vorig jaar nog in een nieuw jasje gestoken.
Lees meer over de uitdagingen waar & Other Stories en andere formules van H&M Group mee te maken hebben in het artikel ‘Stagnerende omzet en dalend aantal winkels: hoe sterk is de H&M Group nog?’
Reacties 0