Levi's ziet omzet stijgen; nieuwe strategie lijkt vruchten af te werpen

Levi's ziet omzet stijgen; nieuwe strategie lijkt vruchten af te werpen

Levi's heeft in het eerste kwartaal van het boekjaar 3 procent meer omzet geboekt dan in dezelfde periode vorig jaar. Dat komt met name door de stijging in de d2c-verkopen, 1 van de nieuwe speerpunten van het merk.

Levi's noteerde over het eerste kwartaal van 2025 een omzet van omgerekend van 1,4 miljard euro. Dat was vorig jaar in dezelfde periode nog 1,35 miljard euro. De verkopen van het bedrijf namen vooral toe in de direct to consumer-verkopen (+ 9 procent). Een opsteker voor ceo Michelle Gass die dit het speerpunt maakte van de nieuwe strategie

Europa is de enige markt waarin Levi's het lastig heeft. Daar daalde de omzet ten opzichte van een jaar eerder van 385 miljoen euro naar 364 miljoen euro.

Winst
Mede door de stijgende omzetcijfers lijkt de weg naar boven weer te zijn ingezet. Ten opzichte van het eerste kwartaal van 2024 kwam er 47 procent bij waardoor er nu ruim 185 miljoen euro aan brutowinst (aebit) wordt genoteerd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!