Zalando schrapt 450 banen in klantenservice

Zalando schrapt 450 banen in klantenservice

Zalando schrapt ongeveer 450 banen op het kantoor in Berlijn. De reden is een herstructurering in de klantenservice, zo bevestigt de e-commercespeler tegenover verschillende Duitse media.

Zalando werkt op dit moment met 3 interne partijen, maar wil de klantenservice onder 1 bedrijf gaan regelen. Daarom komen er, na de ontslagen van dit voorjaar, in het najaar 200 nieuwe functies beschikbaar. Daar kunnen de ontslagen medewerkers ook weer op solliciteren.

Zalando zegt zelf deze reorganisatie door te voeren om een kwaliteitsimpuls te geven aan de dienstverlening.

Otto Group
Zalando is de tweede grote Duitse speler die in korte tijd de klantenservice reorganiseert. Bij de Otto Group gaan er 480 banen verloren, vooral doordat het huidige serviceapparaat niet meer rendabel is. Ook de zwakke economische situatie in Duitsland deed het bedrijf besluiten om te bezuinigen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!