Sephora test prikkelarme winkeluren in het VK

Sephora test prikkelarme winkeluren in het VK

Tijdens de stilte-uren wordt het licht gedimd, de muziek zachter gezet en de digitale schermen beperkt.      

Beautyretailer Sephora experimenteert met ‘prikkelarme uren’ in een aantal van zijn winkels in het Verenigd Koninkrijk. Klanten kunnen daardoor in alle rust shoppen.

Tijdens de stilte-uren wordt het licht in de winkel gedimd of helemaal uitgeschakeld, gaat de muziek zachter en worden de digitale schermen geminimaliseerd. De beautyretailer voert de test de komende 12 weken uit op dinsdag- en donderdagochtend tussen 10.00 en 12.00 uur in winkels in Westfield Londen, Birmingham Bullring en Manchester Trafford.

De proef met de prikkelarme winkeluren is onderdeel van Sephora’s streven naar een inclusievere en gastvrije winkelervaring voor alle klanten. “Met name voor diegenen die baat kunnen hebben bij een rustigere en minder zintuiglijk stimulerende omgeving”, aldus de beautyretailer.

Van Albert Heijn tot Aldi
Het is niet voor het eerst dat een retailer experimenteert met deze stilte-uren. In 2018 werd er in de Albert Heijn in Sint Michielsgestel een stilte-uurtje ingevoerd op de dinsdagochtend. Ook de Belgische supermarktketens Carrefour en Delhaize testten een soortgelijke maatregel in 2022. Een jaar later testte ook discountketen Aldi in het VK prikkelarme winkeluren in zo’n 100 filialen.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 50.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ tot 66% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!