Dappr verovert Etos-schappen met duurzame pleisters
Gepubliceerd op 23 april 2025 om 13:24
Startup Dappr ligt sinds kort landelijk in de schappen bij Etos. De deal met de drogisterijketen is een belangrijke stap voor het jonge merk, dat zich richt op het vernieuwen van de EHBO-categorie met duurzame, plasticvrije pleisters.
De samenwerking met Etos kwam tot stand na een presentatie waarin Dappr zijn visie deelde op het ‘vergrijsde’ pleisterschap. De drogisterijketen besloot daarop tot volledige distributie in al zijn ruim 500 winkels.
Dappr ontwikkelt pleisters van bamboestof, verpakt in een herbruikbaar blikje. Naast het duurzame karakter speelt ook onderscheidend design een centrale rol. De startup won vorig jaar een internationale Pentaward voor beste brand story en productdesign.
Voor verdere groei zet Dappr in op uitbreiding bij andere retailketens. Zo is de startup al in gesprek met andere partijen en kijken de oprichters ook naar retailers in het buitenland. Tegelijkertijd werkt het bedrijf aan de verbreding van het assortiment, met onder meer blarenpleisters, sporttape en een eigen first aid kit.
In de rubriek Startup van de maand vertelt medeoprichter Amar Thomas binnenkort meer over de visie en plannen van het bedrijf.