Cloudpillo-oprichters Lars van der Wijst en Jens Timmers zijn geselecteerd voor de '30 under 30'-lijst Europe van zakenblad Forbes. De 2 waren nog geen 20 jaar oud toen ze het slaapmerk oprichtten.
Forbes selecteert ieder jaar vooruitstrevende en veelbelovende ondernemers van onder de 30 jaar. Cloudpillo dankt zijn nominatie aan een hoofdkussen dat de klant zelf kan afstellen met versnipperd memoryfoam. Inmiddels verkoopt het bedrijf ook matrassen, dekbedden, boxsprings en beddengoed. In 2023 werd het slaapmerk nog benoemd tot RetailRookie of the Year 2023 door RetailTrends.
Het slaapmerk heeft sinds de oprichting in 2021 al meer dan 1 miljoen kussens verkocht. Niet alleen in Nederland, maar ook in België, Duitsland en sinds dit jaar verkoopt het merk ook in het Verenigd Koninkrijk. Vorig jaar draaide de startup een omzet van 36 miljoen euro; bijna 3 keer zoveel als in 2023. Het bedrijf draaide toen een omzet van 12,5 miljoen euro. Een jaar na de start, in 2022, bedroeg de omzet nog 3 miljoen euro.
Hoe is het om mensen aan te sturen die 2 keer zo oud zijn als jij? Wat leert Lars over zichzelf als leider? In deze podcastaflevering van Next Gen in Retail van RetailTrends spreekt Anic van Damme erover met Lars van der Wijst, cmo en founder van Cloudpillo.
Reacties 0