Groei keurmerkproducten stokt in supermarkten

Groei keurmerkproducten stokt in supermarkten

Producten met een duurzamer keurmerk zijn nog steeds goed voor een kwart van de foodomzet van Nederlandse supermarkten. Anders dan in 2023 bleef de omzetgroei vorig jaar achter bij die van de markt. 

Dat blijkt uit de jaarlijkse Monitor Keurmerken Retail van onderzoeksbureau Circana. De omzet van de keurmerkproducten nam met 2,8 procent toe. Die van food in het algemeen steeg met 3 procent.

Het biologisch keurmerk boekte de meeste progressie: 7,9 procent. Het Beter Leven-keurmerk kwam op een stijging van 2,9 procent uit. De viskeurmerken ASC en MSC moesten genoegen met een plusje van 0,2 en 1,8 procent. De overige keurmerken, zoals Fairtrade Max Havelaar en UTZ, lieten een daling zien. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!