Hoe Alohas een stukje Hawaï naar Amsterdam brengt

Hoe Alohas een stukje Hawaï naar Amsterdam brengt

Het Spaanse schoenen- en kledingmerk Alohas heeft zijn eerste Nederlandse winkel geopend, midden in de bruisende 9 Straatjes van Amsterdam. Het nieuwe filiaal van zo’n 115 vierkante meter is gevestigd aan de Runstraat 21, waar ook merken als Aesop, Astrid & Miyu, Freitag en Ganni te vinden zijn.


Het interieur van de winkel is ontworpen door het bekroonde Valenciaanse Clap Studio. De winkel werd in hetzelfde jasje als de andere locaties van het schoenenmerk gestoken. Dat ontwerp is geïnspireerd op de vulkanische landschappen van Hawaï. De organische vormen en texturen uit het ruige landschap zijn vertaald naar een eigentijdse, minimalistische winkelbeleving.


Swipe in het carroussel om meer beelden te zien. 

Carrousel


Met de opening in Amsterdam is de derde internationale locatie van het merk, na Parijs en recentelijk Milaan, een feit. Volgens Alohas-oprichter en ceo Alejandro Porras heeft het merk internationale groeiplannen. Het expansieplan omvat een bevestigde winkel in New York en momenteel...

Het Spaanse schoenen- en kledingmerk Alohas heeft zijn eerste Nederlandse winkel geopend, midden in de bruisende 9 Straatjes van Amsterdam. Het nieuwe filiaal van zo’n 115 vierkante meter is gevestigd aan de Runstraat 21, waar ook merken als Aesop, Astrid & Miyu, Freitag en Ganni te vinden zijn.


Het interieur van de winkel is ontworpen door het bekroonde Valenciaanse Clap Studio. De winkel werd in hetzelfde jasje als de andere locaties van het schoenenmerk gestoken. Dat ontwerp is geïnspireerd op de vulkanische landschappen van Hawaï. De organische vormen en texturen uit het ruige landschap zijn vertaald naar een eigentijdse, minimalistische winkelbeleving.


Swipe in het carroussel om meer beelden te zien. 

Carrousel


Met de opening in Amsterdam is de derde internationale locatie van het merk, na Parijs en recentelijk Milaan, een feit. Volgens Alohas-oprichter en ceo Alejandro Porras heeft het merk internationale groeiplannen. Het expansieplan omvat een bevestigde winkel in New York en momenteel worden steden als Londen, Berlijn en Lissabon geëvalueerd. “We willen deze uitbreiding met veel zorg en aandacht voor detail uitvoeren, waarbij we locaties selecteren die echt passen bij het Alohas-meisje, op plekken met de juiste uitstraling en grootte.”


In totaal komt het aantal fysieke winkels uit op 7, waarvan 3 in het thuisland Spanje. Alohas heeft momenteel vestigingen in Barcelona (2), Madrid, Milaan, New York, Amsterdam en Parijs.


Alohas werd in 2015 opgericht op Hawaï, met een eigentijdse kijk op de traditionele Spaanse espadrille. Inmiddels is het merk uitgegroeid tot een volwaardig schoenen- en kledingmerk, met ook herfst- en wintercollecties en accessoires. Het merk heeft honderden verkooppunten en is online verkrijgbaar via de eigen webshop en bij onder meer Zalando en Sarenza.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 52.500 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ tot 66% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!